شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اگر شما در یک دفتر روابط عمومی کار می‌کنید، پس باید بدانید که به طور مداوم و همزمان با این که در حال انجام کار بر روی چیز دیگری هستید.

ساعت

به گزارش شارا، بر اساس نیاز سایر ارباب رجوع‌ها به کارهای دیگری نیز باید فکر نموده و آن‌ها را انجام دهید، به عبارت دیگر به طور روزانه و بر اساس نیاز ارباب رجوع به یک میلیون مسیر مختلف کشیده خواهید شد. خود را عادت دهید به به تفکر در راهی که آمدید و تغییر در صورت لزوم، که این کار برای بهینه سازی بهره وری شما و مشاهده ضرب العجل ارباب رجوع ها و درخواست های آنان بسیار مهم می باشد.

هر کسی ترفندهای شخصی خود را برای کمک به ماندن در مسیر مورد نظرش در طول روز دارد، اما در اینجا چند ایده برای این که سبب افزایش بهره‌وری خود شوید، مطرح می نماییم:

1- یک استراحت کوتاه در بین برنامه کاری خود داشته باشید. در پژوهشی که در سال 2008 در دانشگاه ایلینویز انجام گرفت، مشخص شد که دامنه توجه مغز پس از یک دوره طولانی تمرکز بر یک وظیفه کاهش یافته و این موضوع منجر به کاهش تمرکز و توقف عملکرد فرد در انجام وظیفه مورد نظر می شود. بعلاوه، در این تحقیق ثابت شد استراحت های مختصر در بین انجام وظیفه در واقع اثر معنی داری در بهبود عملکرد فرد می گذارد.

2- کار به عنوان یک تیم. وجود ذهن های بیشتر، ورودی های فکری بیشتر، و ایده های بیشتری تولید می نماید. کار گروهی سبب القای یک پیوند بین شما و همکارانتان شده و به شما اجازه می دهد تا از ایده‌های همکاران خود نیز برای رسیده به بهترین راه حل استفاده نمائید. اگر شما بر روی یک پروژه گیر کرده اید، و یا فکرتان کار نمی کند، از مغز همکارانتان برای کمک به تولید ایده هایی استفاده کنید که قبلا به فکر خود شما نیز نمی‌رسید.

3- در طول وقت ناهار خود ورزش کنید. ورزش بهترین راه برای از بین بردن استرس می باشد، و سبب افزایش انرژی و نیروی تازه گرفتن ذهن شما می شود. به علاوه مطالعات متعدد صورت گرفته در این زمینه، ورزش را به مسائلی همچون افزایش حوصله، افزایش همکاری و افزایش بهره وری مرتبط می داند. اگر شما وقت کافی برای تمرین بدنی تمام عیار را ندارید، می توانید به پیاده روی در خیابان به عنوان یک جایگزین مناسب فکر نمائید. از هوای تازه تنفس نمائید و سبب افزایش جریان گردش خون در رگ های خود شوید.

4- زمان کمتری را در جلسات صرف کنید و زمان بیشتری را به اجرای امور اختصاص دهید. جلسات به راحتی می توانند زمان شما را از بین ببرند، و بنابراین زمان کمی برای انجام آن چه که در جلسات مورد بحث و بررسی قرار داده اید، برایتان باقی می گذارند. سعی کنید جلسات را به حداقل رسانده و بحث ها را کوتاه نمائید، که با این کار شما می توانید از زمان خود برای دستیابی به نتایجی که به دنبال آن ها هستید استفاده کنید.

5- حواس پرتی و آشفتگی را کنار بگذارید. در عصر دیجیتال، انسان به سادگی آشفته و حواس پرت می شود. صدای زنگ تلفن همراه، صدای دریافت یک ایمیل، نور تلفن همراه تان که به شما التماس می کند تا نیم نگاهی به توییت داشته باشید. فلیپ تلفن خود را در طول روز بارها و بارها درآورده و تلفن تان را چک می نمایید و یا، هنگامی که شما در حال کار بر روی یک پروژه هستید، به بررسی صندوق ورودی ایمیل خود فکر می کنید، قبل از آن که کارتان را به اتمام برسانید. بهتر است اخطاردهنده دریافت ایمیل دستگاه تان را خاموش نمائید.

این ها تنها چند مورد برای کمک به افزایش بهره وری تان می باشند. سایر اعمالی که شما باید برای کمک به تمرکز بهتر به منظور بهترین استفاده را از روز کاریتان انجام دهید، کدام اند؟

کد خبر 303903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha